[Part_Header]

مطالب مرتبط

اخبار و اطلاعیه ها

8ارديبهشتسخن با دانشجو
  • 299
  • .
  • .

اگر در یك جمله‏ى كوتاه از من بپرسند كه شما از جوان چه مى‏خواهید، خواهم گفت:

    تحصیل، تهذیب و ورزش    (مقام معظم رهبري)

ســـلام

دانشجو بودن حسن خوبی دارد. وقتی برای اولین بار استاد درکلاس درس شما را آقای دکتر  .... خطاب    می کند، انگار از خواب چندساله دبیرستان و پشت کنکور می پری !!!

رویاهایی که دراین خواب چندساله دیدی، تعبیرش بستگی به خودت دارد، وقتی مجبور به حفظ جزئیات عضلات ریز و درشت دست و پا درآناتومی اندام هستی یا درجزئیات شیمی آلی گیرکرده ای یا در عجب ازخواندن یا نخواندن و اهمیت فیزیک پزشکی هستی، عمق و سنگینی رؤیاها راحس می کنی ولی با تصور اینکه همه این تلاش ها و سختی هایی که کشیدی به قصد حفظ سلامتی  و جان انسان هاست، سبک بال تر از قبل از ریز و درشت مشکلات جدید هم می گذری.

بهرحال ورود به دانشگاه، در هر رشته ای راهی یک طرفه و بی بازگشت است. حفظ محفوظات، آموختن مهارت های عملی و ... همگی زمانی مفهوم پیدا می کنند و درواقع رویای شما زمانی بهترین تعبیر را پیدا می کند که هدف داشته باشی وگرنه بارها در پیمودن این راه طولانی به معنی واقعی کلمه ..... .  بهتراست ازابتدای کارانرژی منفی ندهیم.

نکته مهم تر اینکه حرفه پزشکی و علوم پزشکی جزء مشاغل انسان دوستانه است (... هركه نفسي را حيات بخشد و از مرگ نجات دهد مثل آن است كه همه مردم را نجات بخشيده است ... * سوره مائده ؛ آيه 32 ) و قطعا کسی که اهداف والای انسانی او تحت الشعاع مطامع مالی و کسب موفقیت اجتماعی اش قراربگیرد، نه تنها پزشک و پیرا پزشک خوبی نخواهد شد، بلکه آدم خوبی هم نخواهد بود. همیشه یادمان باشدکه آدم بودن خیلی مهم تراز پزشک بودن است.

جایی که شما برای تحصیل دانشگاهی انتخاب کرده اید، فراترازیک دانشگاه باواحدهای درسی مشخص و اساتید مربوطه است.

پایه و اساسنامه این دانشگاه براساس فداکاری، رشادت و پایمردی کسانی است که آنها هم بارؤیاهایی مشابه بارؤیاهای بقیه انسان ها زندگی کردند،اما تعبیر رؤیاهای آنان اهداء خون با ارزششان در راه حفظ چیزی والاتر از جان یک انسان بود.

آنها جان برکف قدم در راه حفظ میهن اسلامی و ارزش های والای انسانی گذاشتند و در راه آن از همه چیز گذشتند.

پس قدرخودتان رابدانید که به چه  جایی قدم گذاشته اید و حداقل سعی کنید که ساعت رویاهایتان را با ساعت آنها کوک کنید.

سعی کنید قدم درجای پای کسانی بگذارید که نه تنها  به دلیل شغل ورشته تحصیلی، بلکه به دلیل انسان دوستی، میهن پرستی و دفاع ازدین مشهور و جاودانی هستند.

دوستان عزیز، بدون تعارف درس ها سنگین، غم غربت جانکاه و دوری ازخانواده سخت است.

هرانسانی به فراخورتجربیات و آموزه های قبلی اش برای مبارزه با هرمشکلی راهی را برمی گزیند، اما   از یک دانشجو به ویژه دانشجوی پزشکی که طبق پژوهش های انجام شده دراکثرموارد ، بهره هوشی بالاتری نسبت به همسالان خود در رشته های دیگردارد، انتظار بیشتری می رود.

ازجمله مشکلات شایع دربین شما دانشجویان در بدو ورود استرس ناشی از محیط جدید و سازگاری با آن است. اگرتا قبل از ورود به دانشگاه دریک محیط کنترل شده باحداقل محرک های جدید محیطی زندگی می کردید، از روز اول ورود به دانشگاه تا مدتی، هرروز با محرک های جدیدخوشایند و ناخوشایند و هرروز با آدم های جدیدی مواجه می شوید.

نحوه برخورد شما با استفاده ازتجربیات قبلی اثر   نهایی این محرک ها واسترس ها را مشخص خواهدکرد.

آنچه که مسلم است مدیریت صحیح این استرس ها     و جلوگیری از ایجاد تعارض است.

تعارض زمانی رخ می دهدکه فرد بین دومحرک با قدرت های مساوی قرارگیرد و مجبور  به انتخاب بین این دو باشد. مثل قبولی دردانشگاه و دوری ازخانواده.

هردوی این عوامل قوی و قدرتمند هستند،ولی قبولی دردانشگاه خوشحال کننده و دوری ازخانواده ناراحت کننده است.

درصورت داشتن مهارت کافی درحل مساله های پیش رو، ضمن خوشحالی از قبولی دردانشگاه، این غربت و دوری ازخانواده را به یک فرصت مغتنم برای بزرگ شدن و ساخته شدن تبدیل می کنید. ماهم دراین راه آماده ایم با آنچه درتوان داریم، اما شرط آن خواستن خودشماست.

سعی کنید دربرنامه هاي معاونت فرهنگي- دانشجويي از جمله برنامه هاي فرهنگي پژوهشي، بسيج دانشجويي و به ويژه کارگاه های آموزشی و سخنرانی هایی که مرکز مشاوره، خاص دانشجویان جدیدالورود تدارک دیده شده حتما حضور پیدا کنید. منتظرشما هستیم.

تلفن: 87555095       87555102       88601166

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگا ه علوم پزشکی بقیه ا...

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

1399/2/28 یکشنبه

ونک -خیابان ملاصدرا -دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...-معاونت دانشجویی و فرهنگی -مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی

ساختار و مراکز

لینک های مرتبط

مجلات دانشگاه