اخبار

24بهمندرباره ما
  • 995
  • .
  • .

خلاصه متن : مرکز ژنتیک نور، بزرگترین و پیشرفته ترین مرکز خدمات ژنومیکس کشور تلاش دارد با ارائه بالاترین کیفیت خدمات به جامعه علمی و آزمایشگاهی در پیشرفت علمی و پزشکی کشور نقش بسزایی ایفا کند. توسعه کیفی و کمی خدمات از اهداف راهبردی این مرکز میباشد.

مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور در سال ۱۳۸۶ با هدف شناسایی شهدای گمنام و با انجام آزمایش‌های ژنتیکی و تعیین هویت، فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز به برکت خون شهدای گمنام، با هدف گسترش خدمت‌رسانی به همگان با رویکردی ملی در حوزه‌های مختلفی از جمله بخش‌های درمانی شامل: کلینیک چندتخصصی و پزشکی فرد‌محور، آزمایشگاه خدمات تخصصی ژنتیک پزشکی، امور آموزشی- تحقیقاتی و همچنین شتاب‌دهنده وی‌ژن برای حمایت از ایده‌های خلاقانه و محصول‌محور گسترش یافته‌است که در ادامه به اختصار به‌معرفی هر کدام می‌پردازیم.
--------------------------------------------

آزمایشگاه تشخیصی ژنتیک پزشکی
مرکز ژنتیک پزشکی نور در راستای خدمت‌رسانی تخصصی به آحاد مردم، با هدف بالابردن دقت و کیفیت، با بهره‌گیری از مدرن‌ترین و به‌روزترین دستگاه‌های حال حاضر دنیا و در عین حال پایین آوردن هزینه‌های موجود، در تلاش است به‌منظور افزایش سلامتی و نشاط در جامعه، با ارایه‌ی خدمات در بخش‌های مولکولی، سیتوژنتیک و فارماکوژنتیک، خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی ژنتیک را در دسترس همگان قرار دهد مرکز جامع ژنتیک نور درحال‌حاضر یکی از مجهزترین‌ مراکز در کشور و منطقه است.
--------------------------------------------

خدمات مشاوره و درمانگاه چند تخصصی ژنتیک
مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور، با تخصیص دو بخش مستقل به خدمات مشاوره‌ای و کلینیکال در تمام حوزه‌های مرتبط، سعی دارد در مناسب‌ترین فضا، متخصصین عرصه‌های مختلف سلامت مادر، نوزاد و ژنتیک را برای بررسی و رسیدگی‌های لازم گرد هم آورد تا هرآنچه را که لازمه یک مشاوره کامل است، فراهم کند.
----------------------------------------
مولکولار تومور برد یک فرصت جدید برای ارایه‌ی خدمات تخصصی مبتنی بر پزشکی فردمحور با هدف کمک به پزشکان درمانگر برای ارزیابی میزان اثربخشی روش‌های مختلف درمانی به بیماران سرطانی با تنوع ژنتیکی مختلف می‌باشد. بر این مبنا که پاسخ هر بیمار به درمان و داروها منحصر بفرد می‌باشد، هدف و شعار اصلی درمان بیمار محور، تجویز داروی مناسب با مقدار مناسب برای بیمار خاص و در زمان مناسب است.
--------------------------------------------

آموزش
مرکز درحال حاضر علاوه بر ارائه دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی، دوره‌های بازآموزی و برگزاری وبینارهای تخصصی، در تلاش است باتوجه به امکانات موجود، در راستای ارتقاء و گسترش سطح کمی و کیفی علم ژنتیک در کشور همت نماید از این رو مرکز، دست یاری همه اساتید و دانشمندان داخل و خارج از کشور را برای ارتقای علمی و فناوری، به گرمی می‌فشارد تا با شکل‌گیری کانون‌های تعالی و پیشرفت در حوزه ژنتیک، کشورمان به یکی از جوامع پیشرو در این حوزه تبدیل گردد.
--------------------------------------------

تحقیقات
از رویکردهای بسیار مهم جهان علم، بهره‌گیری از داده‌های ژنتیکی به‌منظور دستیابی به روش‌های نوین درمان بیماری‌های لاعلاج و صعب العلاج با بهره‌گیری از تکنیک‌های ویرایش ژنی و ژن‌درمانی می‌باشد. این موضوعات از اولویت های کاربردی و راهبردی مرکز هستند و با دارا بودن تجهیزات تخصصی مرتبط از همکاری دانشمندان و محققان داخل و خارج از کشور استقبال می‌نماید.
--------------------------------------------

شتاب‌دهنده وی ژن
 مرکز جامع ژنتیک نور اکوسیستم خود را به‌منظور جهت‌دهی و هدایت ایده‌های نوین مبتنی بر داده‌های ژنتیک، یادگیری عمیق و هوش مصنوعی، در جهت طراحی داروهای جدید، کیت های تشخیصی، نرم افزارها و اپلیکیشن های تخصصی در مسیر رسیدن به دستاورد و محصول، را با راه‌اندازی شتاب‌دهنده ویژن تکمیل کرده‌است تا بتواند میزبان و حامی مالی و معنوی ایده‌ها تا مرحله‌ی تولید محصول باشد. کلیه‌ی بخش‌های تخصصی با تمام ظرفیت، آماده همکاری با جوانان و متخصصان صاحب ایده می‌باشد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

ساختار و مراکز

لینک های مرتبط

مجلات دانشگاه

.کلیه حقــوق این وبسایت بــرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله محفوظ می باشد