اخبار

4اسفندمعرفی کلینیک چند تخصصی مرکز جامع ژنتیک نور
  • 566
  • .
  • .

معرفی کلینیک چندتخصصی مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور

بیماری‌های ژنتیکی که به‌صورت وراثتی از پدر و مادر به ارث می‌رسند از جمله بیماری‌های کشنده، صعب‌العلاج و پرهزینه‌ای هستند که علاوه‌بر مشکلاتی که برای خود فرد به‌وجود می‌آورند خانواده‌ و همچنین جامعه را درگیر می‌کنند و برای سیستم بهداشتی و درمانی هر کشوری معضلات بزرگی را ایجاد می‌کنند. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این بیماری‌ها کمک گرفتن از مشاورین ژنتیک و تست‌های غربالگری است.
همچنین باتوجه به اینکه ژنوم هر شخصی منحصر‌به‌فرد و خاص خود آن فرد است؛ متابولیسم و پاسخ بدن هر فردی نیز نسبت به داروها و سایر پروتکل‌های درمانی متفاوت است. پزشکی فرد محور رویکرد جدیدی است که با بررسی مشخصات ژنتیکی هر فرد، به‌طرح مناسب‌ترین روش‌درمانی و دز داروی مختص آن فرد می‌پردازد و باعث پیشگیری به‌موقع و تشخیص زود هنگام بیماری‌های شایع و می‌شود.
از این رو مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور با شعار ازدیاد جمعیت سالم و با نشاط، با پایین آوردن هزینه‌های درمان و درعین حال افزایش کیفیت و کارایی اقدام به راه‌اندازی کلینیک چند تخصصی خدمات ژنتیک پزشکی کرده‌است که از سه بخش:
۱- مشاوره‌های ژنتیک، ازدواج و بارداری
۲- مشاوره‌های تخصصی ژنتیک پزشکی
۳- پزشکی فرد محور
 تشکیل شده‌است.
مشاوره‌های ژنتیک، ازدواج و بارداری:
در این مرکز مشاوره ژنتیک، باهدف آگاهی و آموزش و هدایت خانواده و تشویق به‌ازدواج مطلوب و کمک به‌برخورداری از فرزندان سالم و
بانشاط در سه سطح:
۱- هنگام بارداری
۲- پیش از تولد
۳- خدمات مشاوره تشخیصی بیماری
انجام می‌گیرد.
در این مرکز تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی ژنتیک به‌صورت مشاوره‌ای، بالینی و آزمایشگاهی، باحضور متخصصین ژنتیک، زنان و زایمان، پریناتولوژی، اطفال و داخلی انجام می‌شود. مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و امکان استفاده‌ی تمام هموطنان در اقصی‌نقاط کشور از خدمات مشاوره‌ی ژنتیک، برای اولین‌بار در کشور خدمات تلفنی مشاوره‌ی ژنتیک را نیز راه‌اندازی کرده‌است.
مشاوره‌های تخصصی ژنتیک پزشکی:
تشخیص‌های اولیه در برخی بیماری‌های ژنتیکی می‌تواند به‌تشخیص زودهنگام و جلوگیری از پیشرفت بیماری منجر شود. در این مرکز مشاوره‌های تخصصی بر اساس علائم بیماری و دیسمورفولوژی، آزمایشات پاتولوژی و دیگر آزمایشات و همچنین شجره فامیلی دقیق انجام می‌شود و می‌تواند بر اساس متدهای علمی روز، تشخیص‌های اولیه در بیماری‌ها را مطرح کند. بیماری‌های ژنتیکی مانند تالاسمی، بیماری‌های عصبی عضلانی، عقب افتادگی‌های ذهنی، انواع سرطان‌ها، انواع بیماری‌های شایع مانند دیابت، افزایش چربی خون، تاریخچه بیماری‌های ارثی در خانواده، با انجام آزمایشات ضروری و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته انجام می‌شود.
پزشکی فرد محور:
کلینیک چندتخصصی مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور باتوجه به اینکه درحال حاضر پزشکی فرد محور و ارائه‌ی پروتکل‌های درمانی اختصاصی هر فرد، یکی از روش‌های درمانی نوین در دنیاست است که بالاترین میزان کارایی را دارد؛ بخشی را به خدمات مبتنی‌بر پزشکی فرد محور اختصاص داده‌است.

این روش به‌خصوص از جدیدترین روش‌های درمان انواع سرطان، بیماری‌های پیچیده و صعب‌العلاج به‌شمار می‌رود که بر این مبنا در این مرکز تمرکز ویژه‌ای بر روی درمان انواع سرطان‌ها با کمک پزشکی فرد محور شده‌است؛ در این درمانگاه با بررسی یافته‌های کلینیکال، پاتولوژی، مختصات بیولوژیکی بیمار، و بررسی توالی‌های ژنتیکی و فارماکوژنتیک به طرح روش درمان مختص بیمار می‌پردازند.


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

ساختار و مراکز

لینک های مرتبط

مجلات دانشگاه

.کلیه حقــوق این وبسایت بــرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله محفوظ می باشد