اخبار

7ارديبهشتمعرفی آزمایشگاه خدمات تخصصی ژنتیک پزشکی نور
  • 537
  • .
  • .

معرفی آزمایشگاه خدمات تخصصی ژنتیک پزشکی نور

آزمایشگاه خدمات تخصصی ژنتیک پزشکی نور در راستای تحقق شعار ازدیاد جمعیت سالم و بانشاط و با رویکرد ملی باهدف بالا بردن دقت‌و‌کیفیت این مرکز را با مدرن‌ترین و به‌روزترین دستگاه‌های حال حاضر دنیا تجهیز کرده‌است. این مرکز تلاش حداکثری خود را برای کاهش هزینه‌های درمانی-تشخیصی به‌کار برده‌است تا این خدمات در دسترس آحاد مردم جامعه قرار بگیرد. علاوه‌بر این مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور سعی کرده‌است با مراکز بیمه‌ ازجمله بیمه‌ی نیروهای مسلح نیز همکاری کند.
آزمایشگاه جامع ژنتیک پزشکی نور در پنج بخش زیر خدمات درمانی-تشخیصی خود را ارائه می‌دهد:
۱- غربالگری
۲- سیتوژنتیک
۳- مولکولی
4- فارماکوژنومیکس

بخش غربالگری:
خدمات مشاوره‌ای و غربالگری در این بخش در دو حوزه‌ی زیر ارائه می‌شود:

۱.آزمایش‌های تشخیصی پیش از تولد بر روی نمونه‌های آمنیون، پرزجفتی و بقایای جنین
۲.آزمایش‌های پس از تولد بر روی نمونه‌های خون، بافت، مغز استخوان با دو روش کاریوتایپ و هیبریداسیون درجا فلورسنت (FISH)


بخش سیتوژنتیک:
 آزمایشگاه جامع ژنتیک پزشکی نور انواع خدمات سیتوژنتیک را در دو بخش زیر ارایه می‌دهد.
آزمایشگاه کاریوتایپ: ارزیابی شکل و تعداد کروموزوم و بررسی اختلالات کروموزومی، سندروم‌های تریزومی، آنیوپلوئیدی، داون، پاتو، ادوارد و موارد مشابه
آزمایشگاه FISH : برای تشخیص‌های قبل و بعد از تولد، تشخیص نوع انواع سرطان‌ها، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی PGD، بیماری‌‌های وابسته به‌جنس و تعیین جنسیت

بخش مولکولی:

در این بخش آزمایشات مربوط به‌ بررسی بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ی عضلانی ازجمله DMD، SMA، مشکلات خونی، تالاسمی آلفا، بتا و هموفیلی، سیستیک فیبروزیس، PKU و انواع بیماری‌های متابولیک و بررسی محتوای ژنتیکی جنین به‌منظور برخورداری خانواده از نوزاد سالم و پیشگیری از تولد با ناهنجاری ژنتیکی انجام می‌شود.
بخش فارماکوژنومیکس:
در این بخش تشخیص انواع سرطان‌ها ازجمله:  سرطان سینه، تخمدان، کولون و ریه صورت می‌گیرد و علاوه‌ بر آن حساسیت‌های دارویی، تعیین دز مناسب داروها متناسب با ژنتیک افراد و همچنین بررسی بیماری‌های تک‌ژنی نیز در این بخش انجام می‌شود.
بخش ژنومیکس و بیوانفورماتیک:
مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های توالی‌یابی ژنتیکی، تعیین توالی سنگر، توالی‌یابی نسل جدید، خدمات بیوانفورماتیکی و مشاوره‌های علمی را در این بخش ارایه‌می‌کند، باید اشاره کرد که ۹۹٪ از نمونه‌ها‌ی آزمایشگاهی از محیط خارج از مرکز و شهر‌های مختلف به این مرکز ارسال می‌شوند. این مرکز پتانسیل ارائه‌ی کلیه خدمات آزمایشگاهی به مراکز درمانی، تشخیصی، پژوهشی، آموزشی و ... را دارد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

ساختار و مراکز

لینک های مرتبط

مجلات دانشگاه

.کلیه حقــوق این وبسایت بــرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله محفوظ می باشد