اخبار

19ارديبهشتشتاب دهنده وی ژن
  • 935
  • .
  • .

شتاب‌دهنده ویژن

 مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور برای حمایت از محققین و صاحبان ایده‌ای که در حوزه ژنتیک فعالیت می‌کنند نیز برنامه‌‌هایی را در نظر گرفته‌است. این مرکز برای جهت‌دهی و هدایت این ایده‌ها در مسیر رسیدن به محصول، اکوسیستم خود را با راه‌اندازی شتاب‌دهنده ویژن تکمیل کرده‌است تا بتواند میزبان و حامی مالی و معنوی ایده‌ها تا مرحله‌ی تولید محصول باشد. کلیه‌ی بخش‌های این مرکز با تمام امکانات موجود در مرکز، آماده همکاری با جوانان و متخصصان صاحب ایده می‌باشد.


مجموعه وی‌ژن یک شتابدهنده مستقل و خصوصی است که با هدف ارائه به‌روز‌ترین و جدیدترین خدمات مشاوره، منتور‌شیب، آموزش و سرمایه‌گذاری در حوزه کسب و کار دیجیتال، فعالیت خود را آغاز نموده است. مجموعه وی‌ژن با شناخت کامل از اکوسیستم حوزه ژنتیک و استارتاپی ایران و نقاط ضعف و قوت آن و با آگاهی از اهمیت سلامت دیجیتال و اثر آن بر آینده‌ی سیستم سلامت کشور، راهکارهای نوین و موثری برای رفع مشکلات اکوسیستم استارتاپی و مدیریت بهینه فرآیند توسعه کسب و کار ارائه داده است. این مجموعه امید دارد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، ارائه خدمات حرفه‌ای مشاوره، فضای کار اشتراکی و حمایت از استارتاپ‌های سلامت دیجیتال از یک سو و همکاری با سازمان‌های قانون‌گذار، دانشگاه‌ها و سایر اجزای اکوسیستم استارتاپی ایران از سوی دیگر، به تسهیل فرآیند شکل‌دهی سیستم نوین سلامت کشور و تسریع در مرحله‌گذار به سلامت دیجیتال نقش موثری ایفا نماید.


اهمیت بانک داده‌های ژنومی

داده‌های ژنومی، یکی از دسته‌های نوظهور کلان داده‌ها به شمار می‌آیند و تولید آن‌ها روز به روز در حال افزایش است.
حوزه کاربرد داده‌های ژنومی بسیار وسیع است استفاده‌کنندگان نهایی این فناوری تحقیقات دانشگاهی، تحقیقات بالینی (پزشکی، بیمارستان ها، کلینیک‌ها) شرکت‌های دارویی، شرکت‌های بیوتکنولوژی کشاورزی و محیط زیست هستند، بررسی وضعیت کنونی کشور در این زمینه نشان می‌دهد فضا برای فعالیت کسب و کارها در این حوزه بسیار مهم است، هر چند در این فضا برخی از شرکت‌ها کسب و کارهایی را راه‌اندازی کرده‌اند یا خواهند کرد اما نکته مهم‌تر این است که بسیاری از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در این حوزه نخواهند بود و این امر مانع از استفاده حداکثری کشور از ظرفیت این حوزه خواهد شد. این وضعیت در نهایت منجر به تبدیل کشور با یک مصرف کننده و وارد کننده نتایج خدمات این حوزه خواهد شد. از این‌رو فراهم کردن شرایط لازم برای افزایش ظرفیت و تنوع خدمات تولید داده در داخل کشور و شناسایی، تقویت و حمایت از کسب و کارهای تحلیل داده و بومی سازی آن به عنوان یکی از اهداف با اهمیت کشور در حوزه ژنتیک خواهد بود.



چشم انداز ما

استراتژی ما بر این است که تا سال ۱۴۰۲ به‌عنوان برترین و تنها مرکز جمع‌آوری داده‌های ژنومی(Genomics Data Hub) با رویکرد تمرکز در حوزه ژنتیک، در کشور باشیم.

همکاری در جهت ایجاد پایگاه داده ژنومی بهره‌برداری از داده‌های ژنومی در حوزه P6 Medicine بهره‌برداری از داده های ژنومی به منظور طراحی سامانه های مبتنی بر یادگیری عمیق (Deep Learning)
 ایجاد زیرساخت طراحی و توسعه نرم افزارهای بیوانفورماتیکی
ایجاد ظرفیت طراحی و توسعه کیست های تشخیصی مبتنی بر داده های ژنومی


اساتید و متخصصین برجسته

کیفیت   Quality

بهره گیری از برجسته ترین و برترین اساتید در حوزه های ژنتیک، بیوانفورماتیک و مارکتینگ جهت منتورینگ تیم ها

به روز ترین و مجهزترین آزمایشگاه‌ها

 پشتیبانی    Support

حمایت همه‌جانبه مالی، علمی و تجهیزاتی از ابتدای ورود تیم‌ها، تا رسیدن به محصول نهایی و در نهایت عرضه به بازار فروش

توسعه کسب و کار، بازاریابی و فروش

بازاریابی Marketing

ساماندهی و سازماندهی طرح و مدل کسب و کاره حمایت در جهت توسعه محصول و ایجاد بسترهای مناسب برای بازاریابی و فروش



خدمات شتابدهنده ویژن

پلتفرم کارآفرینی

 ایجاد یک پلتفرم برای همه‌ی فعالان حوزه‌ی کارآفرینی جهت نقش‌آفرینی کم‌ هزینه‌تر و پویاتر در این زیست‌بوم

برگزاری رویداد آموزشی
 برگزاری رویدادهایی که منجر به آموزش، هم‌افزایی، تبادل نظر و شبکه سازی می شود.

برگزاری رویدادهای کارآفرینی

طراحی و اجرای دوره‌های ویژه‌ی کارآفرينان با توجه به نقاط ضعف شناسایی شده در زیست‌بوم کارآفرینی.


فضای کار اشتراکی

 تامین فضای کار اشتراکی برای کارآفرینانی که در مراحل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

ساختار و مراکز

لینک های مرتبط

مجلات دانشگاه

.کلیه حقــوق این وبسایت بــرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله محفوظ می باشد