اخبار

7اسفندآموزش و توانمند سازی
  • 383
  • .
  • .

معرفی بخش آموزش

ژنتیک پزشکی و کاربردهای مختلف آن ازجمله ژن‌درمانی و ویرایش ژنوم یکی از بحث‌برانگیزترین و مهترین مباحث علمی حال‌حاضر دنیاست که با توجه به استفاده‌های گستره‌ی آن توجه ویژه‌ای به این حوزه شده‌است و در سراسر جهان سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی آن انجام می‌شود. مرکز جامع ژنتیک پزشکی نور درنظر دارد با عمل به‌رسالت‌های خود در راستای ارتقاء و گسترش سطح کیفی علم ژنتیک کشور قدم بردارد تا کشورمان با همت دانشمندان و دانشجویان به‌یکی از جوامع سرآمد در این حوزه مبدل شود؛ از این رو این مرکز در نظر دارد با  آموزش صحیح و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و با به‌کارگیری مدرن‌ترین و به‌روزترین تجهیزات حال حاضر دنیا و همچنین همت و همکاری برجسته‌ترین اساتید داخل و خارج از کشور سعی دارد این مرکز به‌کانونی برای بحث و تبادل نظر و آموزش و تحقیق در حوزه‌ی ژنتیک تبدیل شود که در این راستا دست یاری تمام اساتید داخل و خارج از کشور را که قصد همکاری داشته باشند به‌گرمی می‌فشارد.
 
درحال‌حاضر مرکز جامع ژنتیک نور در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرش دارد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند در بحث‌های مربوط به پروژه‌های تحقیقاتی خود فعالیت داشته‌باشند؛ مرکز جامع ژنتیک نور میزبان پایان‌نامه‌های مقاطع ارشد و دکترای دانشجویان می‌باشد.
 نقطه‌ی عطف بخش آموزش مرکز جامع ژنتیک نور برخورداری از امکانات مربوط به بخش کلینیک چندتخصصی است که امکان کار بر روی نمونه‌های بالینی را به‌طور مستقیم برای دانشجویان فراهم می‌کند.


بخش تحقیقات مرکز جامع ژنتیک نور

بخش تحقیقات مرکز جامع ژنتیک نور یکی از بخش‌های اصلی این مرکز بوده و به‌عنوان قلب تپنده مرکز با رویکرد ارتقاء دانش از طریق تحقیقات، آموزش و پرورش محققان، ارتقاء و توسعه ی پژوهش‌ها در زمینه علوم سلولی-مولکولی و ژنتیک بوده و بهبود پژوهش‌های بنیادی به کمک انجام فرآیندهای تحقیق و توسعه و ایجاد زمینه‌های مناسب جهت گسترش همکاری با دانشمندان ملی و بین المللی از جمله مهمترین اهداف این بخش می‌باشد.
بخش تحقیقات مرکز جامع ژنتیک نور پروژه‌های تحقیقاتی متعددی در زمینه‌ی مهندسی ژنتیک، سلول‌های بنیادی، بیولوژی مولکولی و سرطان انجام داده و با بهره‌گیری از جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات روز دنیا و همچنین با بهره‌مندی از توانایی اساتید مجرب و هیئت علمی دانشگاه‌ها یکی از فعالترین مراکز تحقیقاتی کشور می‌باشد.

از جمله اهداف بخش تحقیقات سعی در انجام کارهای گروهی و جلب مشارکت محققین، کوشش در جهت نوآوری و توسعه انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی آن، تشویق و ترغیب محققین و آموزش دانشجویان جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی و همچنین ترغیب اعضای هیئت علمی در تصمیم‌سازی پژوهشی و طرح موضوعات پژوهشی نوآورانه در زمینه علوم سلولی-مولکولی و ژنتیک می‌باشد
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

ساختار و مراکز

لینک های مرتبط

مجلات دانشگاه

.کلیه حقــوق این وبسایت بــرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله محفوظ می باشد